مهارت آموزی موتور محرک ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می باشد

مهارت آموز موفق مرکز مهارت آموزی هیدروپونیک گل خاتم یزد:

مهارت آموزی موتور محرک ایجاد اشتغال و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می باشد

مهارت آموز موفق مرکز مهارت آموزی هیدروپونیک گل خاتم یزد گفت: مهارت آموزی به عنوان موتور محرک ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری و افزایش ببهره وری در بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم استان یزد، مهارت آموز این مرکز نقش دوره های مهارت آموزی در موفقیت شغلی را ملموس دانست و اظهار داشت: علاوه بر آن نیاز روز بازار کار به افراد متخصص و کاردان که مستقیما حرفه ها را بصورت عملی و کیفی فرا می گیرند بسیار محسوس است چون در این دوره ها کارشناس مستقیما با کارهای عملیاتی، چالشها ، شکست ها و موفقیت های کار عملا مواجه می شود از این رو تا حدی تخصص لازم برای ورود به بازار کار را کسب می کند لذا وجود این دوره ها در ارتقای سطح دانش و توانمندی کارشناسان ضروری هستند.

مهندس هستی بیدکی مهارت آموز مرکز هیدروپونیک خاتم رز در پاسخ به سوال ضرورت و نقش دوره های مهارت آموزی در ارتقای توانمندی کارشناسان، گفت: از آنجایی که تمرکز دانشگاهها و موسسات آموزش عالی بیشتر بر روی آموزش‌های تئوری و دروس علمی بصورت کمی می باشد، ضرورت و وجود این دوره ها امری اجتناب ناپذیر است.

مهندس بیدکی در ادامه به کیفیت دوره مهارت آموزی طی شده در مرکز مهارت آموزی اشاره کرد و افزود: چون این مرکز بیشتر به دنبال تقویت مهارت های پایه تا پیشرفته با رویکرد کارآفرینی و اشتغال زایی بوده است از این رو کیفیت این دوره مهارت آموزی در این مرکز را بالا ارزیابی می کنم.

وی نحوه همکاری مرکز مهارت آموزی با مهارت آموزان را بسیار عالی دانسته به نحوی که ابتدا به اعلام درخواست مهارت آموز به سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام کرده و در طول دوره آموزشی از جمله توانمند سازی مهارت آموز در اصول و روشهای کار در حد متعارف همکاری های لازم را انجام داده اند لذا این مرکز را یکی از مراکز با کیفیت بالای آموزشی میدانم و از آنها به دلیل همراهی ها قدر دانی می کنم.

این مهارت آموز در پاسخ به اینکه انتظارات مهارت آموزان از مرکز مهارت آموزی چیست، بیان کرد: آموزش ها و مهارت هایی که برای کارآموز در نظر می گیرند به صورت طبقه بندی شده، زمان بندی شده، منسجم، منظم، پیوسته و بصورت مدون و روزانه باشد. همچنین سپردن مسئولیت هایی متناسب با آموزشهای مرکز و سطح سواد علمی کارآموز ارائه شود.علاوه بر آن بیشتر نکات و موضوعاتی که کاربردی تر هستند (با توجه به تجربه شخصی کارآفرین در این حرفه و مرکز) را سرفصل آموزشها قرار بدهند و در نهایت چون کارآموزان به دنبال نتایج و خروجی مفید از این مراکز هستند، لذا این مراکز از ابتدا امر این مورد را مد نظر قرار بدهد.

وی انتظارات مهارت آموزان از سازمان نظام مهندسی کشاورزی را داشتن ارتباط موثر با کارآموز، به نحوی که در طول دوره کارآموزی کیفیت و چگونگی آموزشهای این مراکز را از طریق کارآموز به صورت دوره ای ارزیابی نمایند، اطلاع رسانی بیشتر در مورد این مراکز به فارغ التحصیلان و افراد جویای ارتقا سطح دانش عملی و تهیه یک سرفصل آموزشی برای این مراکز (هر مرکز متناسب با فعالیتی که دارد) می تواند از جمله اقدامات موثر سازمان برای مهار ت آموزان باشد.

این مهارت آموز اثر بخشی دوره مهارت آموزی در این مرکز را مفید دانست و اظهار داشت: علاوه بر کسب مهارت تا حدودی چگونگی کارآفرینی و وارد شدن به بازار کار را در این مرکز فراگرفته ام و از سوی دیگر انجام فعالیت های عملی هر روزه باعث ارتقا اثر بخشی این مهارتها در دانش عملی اینجانب بوده است.

شایان ذکر است: مهندس هستی بیدکی پس از گذراندن دوره مهارت آموزی در مرکز مهارت آموزی خاتم رز مشغول به فعالیت شده است.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها