اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی

اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصویب شد؛
 اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس با اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (یکشنبه، ۱۰اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به تبصره (۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.
در این بند الحاقی آمده است: سازمان برنامه و بودجه موظف است به منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، نسبت به تأمین مالی حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) به میزان ۲۰ درصد اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی، و همچنین دو هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی اقدام نماید. شیوه‌نامه نحوه پرداخت این اعتبارات با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت (سازمان توسعه تجارت ایران) تدوین می‌شود.
سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس که پیشنهاددهنده این بند الحاقی بود، تصویب این بند در بودجه ۱۴۰۰ را موجب رشد صادرات و توسعه صادرات محصولات کشاورزی دانست.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های انتخابیه تک تک نمایندگان با محصولات روی زمین مانده مواجه هستیم که در حال خراب شدن است، عنوان کرد: یکی از مسیرهایی که می تواند این مشکل را حل کند استفاده از حمل و نقل هوایی برای کشورهای اوراسیا و همسایه است، این مسئله می‌تواند کشاورزی ما را نجات دهد.
رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: امروز حتی به فردی که می‌خواهد به آنتالیا برود نیز یارانه سوخت داده می‌شود اما اگر هواپیمای باری بخواهد محصولات باری ما را به کشورهای همسایه منتقل کند، هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کند و بنزین آن با نرخ آزاد محاسبه می‌شود در حالی که در همه جای دنیا به صادرات کشاورزی یارانه اختصاص پیدا می‌کند.
وی یادآور شد: در  این بند الحاقی از دو محل برای صادرات محصولات کشاورزی یارانه پیش‌بینی شده که از محل اعتبارات جوایز و همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای حقوق ورودی دیده شده است.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها