کسب مهارت های فنی در رشته تخصصی تحصیلی عامل مهم در اشتغال و نفوذ دانش در بخش کشاورزی می باشد

کارآموز موفق در زمینه گیاهپزشکی:

کسب مهارت های فنی در رشته تخصصی تحصیلی عامل مهم در اشتغال و نفوذ دانش در بخش کشاورزی می باشد

کار آموز موفق مرکز مهارت آموزی و توان افزایی گفت: پس از گذراندن دوره تئوری در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کسب مهارت فنی در رشته تخصصی، عامل مهم در اشتغال و نفوذ دانش در بخش کشاورزی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سنم استان، مهندس پرسا تیموری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار سنم اظهار داشت: کارشناسان عموما در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به صورت تئوریک و بر حسب نوع تخصص خود مسائل علمی و تئوری را فرا می گیرند و این در صورتی است که در عرصه عمل و مهارت کاستی های فراوانی را دارند.

کارآموز موفق مرکز مهار آموزی اذعان کرد: دوره های مهارت آموزی با برخورداری از اساتید با تجربه و آموزش مستقیم در عرصه، ضمن آشنایی کارشناسان با مشکلات و راه حل های موجود در آن منطقه، این دیدگاه را در آنها تقویت می کند که برای تشخیص و حل یک معضل نیاز به نگرش چند جانبه می باشد.

پرسا تیموری در خصوص کیفیت مهارت آموزی در یک واحد تولیدی گفت: انتخاب کارآموزان واجد شرایط، تجربه و تخصص اساتید، امکانات آزمایشگاهی و عرصه ای بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: اگر امکانات و شرایط مورد نظر مناسب نباشد، نتایج مورد انتظار حاصل نشده و بر همین اساس بایستی ارزیابی و نظارت بر امر آموزش در این مراکز به طور مستمر باید انجام شود.

در ادامه این مهارت آموز موفق در خصوص نحوه همکاری این مراکز با مهارت آموزان گفت: باید طبق دستورالعمل مشخصی انجام تا مهارت اموزان معرفی شده بصورت مصور گزارشات را به سازمان و مرکز ارائه نمایند.

پرسا تیموری در خصوص میزان اثربخشی دورهای مهارت اموزی یادآور شد: در صورتی آموزش کاربردی در جهت رفع نیازهای مهارت آموز تاثیر به سزایی دارد که دوره ها به صورت مستمر بوده تا زمانی که مهارت آموز با تجارب و روشهای جدید آشنا تا سطح مهارت حرفه ای خود را بالا برده که این زمینه اشتغال دائمی کارشناسان را فراهم می نماید.

شایان ذکر است، پرسا تیموری پس از گذراندن دوره کارآموزی و کسب مهارت های لازم، به عنوان مسؤول فنی در این مرکز گیاهپزشکی مشغول به کار شده است.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها