توسعه فعالیت های کشاورزی استان با ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی

‍ ‍ نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان مرکزی:

 

توسعه فعالیت های کشاورزی استان با ظرفیت های سازمان نظام مهندسی کشاورزی

 

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با رییس سازمان مرکزی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی می توان پتانسیل های موجود و بالقوه طبیعی شهرستان را در جهت توسعه کشاورزی قرار داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، محمد رضا مبلغی در این دیدار که در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور انجام شد، با بر شمردن ظرفیت های حوزه انتخابیه خود، خواهان کمک سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای اجرای برنامه های مورد نظر برای افزایش تولید و درآمد کشاورزان و روستاییان منطقه شد.

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از قابلیت های منطقه در توسعه کشت گیاهان دارویی، واحدهای گلخانه و پرورش، دام های پر بازده از برنامه اولویت دار می باشد و خواستار سفر رییس سازمان به‌همراه مدیران اجرایی مرتبط برای اجرایی شدن موضوعات مورد توافق واز جمله توسعه گیاهان دارویی با همکاری مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی شد.

 

رییس سازمان مرکزی در این دیدار با اشاره به ضرورت نقش آفرینی سازمان در اجرای برنامه ها و سیاست های توسعه بخش کشاورزی گفت: سازمان نظام مهندسی از طریق تسریع فرآیند صدور مجوزها، اشاعه دانش و گسترش فناوری های جدید به دنبال تسریع جریان ورود دانش از طریق اجرای رابطه سهم بری دانش از تولید و تسریع ورود سرمایه های مردمی به بخش کشاورزی از طریق ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران می باشد.

 

شاهرخ رمضان نژاد افزود: در راستای اجرای برنامه تولید و اشتغال مردم بنیان مبتنی بر فعالیت های نوظهور در بخش کشاورزی، تنوع بخشی به فعالیت های تولیدی و خدماتی، کمک به برندسازی محصولات و توسعه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در دستور کار این سازمان می باشد.

 

شایان ذکر است در این نشست مقرر شد، با هدف اجرای طرح جایگزینی دام های سبک کم پتانسیل با دام های پربازده با بهره گیری از ظرفیت های مردمی،‎ مراکز اصلاح نژاد دام خصوصی در منطقه با پشتیبانی فنی سازمان نظام مهندسی راه اندازی شود.

 

همچنین مقرر شد به منظور تسریع ارایه خدمات به کشاورزان منطقه و گسترش دانش و فناوری های جدید، مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در مراکز دهستان ها راه اندازی شوند.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها