برای کارآفرینی و شروع یک فعالیت حرفه ای علاوه بر دانش آموزی نیاز به مهارت آموزی هم است

برای کارآفرینی و شروع یک فعالیت حرفه ای علاوه بر دانش آموزی نیاز به مهارت آموزی هم است

کارآموز مرکز مهارت آموزی همکار سازمان:
برای کارآفرینی و شروع یک فعالیت حرفه ای علاوه بر دانش آموزی نیاز به مهارت آموزی هم است

کارآموز مرکز مهارت آموزی پرورش ماهیان زینتی شهید کریم مومنی نژاد قم گفت: گذراندن دوره های عملی و تجربی در مراکز مهارت آموزی نیاز ضروری برای شروع یک فعالیت حرفه ای است و برای کار آفرینی علاوه بر دانش آموزی در دانشگاه، نیاز به مهارت آموزی در محیط حرفه ای نیز می باشد.
به گزارش سنم استان قم، مهندس فاطمه صالح پور در مصاحبه با خبرنگار سنم گفت: با توجه به این که پرورش ماهی امری است که نیاز به توانمندی بالا و تجربه کافی برای بازدهی بصرفه و موفق دارد، آموزشهای تئوری و دانشگاهی به هیچ عنوان برای راه اندازی یک واحد تولیدی کافی نیست، خوشبختانه با وجود مراکز مهارت آموزی و توان افزایی سازمان نظام مهندسی این خلا پر شده و با استفاده از فرصت ایجادشده برای کارآموز در واحد تولیدی و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات تولید و استفاده از تجارب تولیدکننده، توانایی و مهارت و همچنین جسارت لازم برای شروع کسب و کار در کارآموز ایجاد می شود.
این دانش آموخته رشته شیلات آموزشهای ارائه شده در مرکز مهارت آموزی شهید مومنی نژاد را بسیار مطلوب، تخصصی و کاربردی ارزیابی کرد و افزود: با استفاده از نکات کلیدی که در این مرکز آموزش دیدم با مسائل خرد و کلان عرصه تولید آشنا شده و با دید باز آماده ورود به بازارکار شدم.
صالح پور درخصوص نحوه همکاری مرکز با کارآموز گفت: در این مرکز علاوه بر آموزش، فروش بچه ماهیان زینتی به کارآموزان جهت پرورش، تضمین خرید و همچنین تامین نهاده و دارو نیز انجام می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از گذراندن دوره آموزشی عملی چهار ماهه و استفاده از تجارب تولید کننده در مرکز مهارت آموزی و توان افزایی همکار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم به مدت دو سال به عنوان کارشناس مرکز مشغول به فعالیت شدم و در حال حاضر در حال راه اندازی یک واحد جدید پرورش و تکثیر ماهیان زینتی هستم.
این کارآموز موفق در پایان گفت: به عنوان یک دانش آموخته علاقمند به کار تولید، از سازمان نظام مهندسی انتظار دارد با توجه به شرایط نامطلوب اقتصادی و بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، پس از آموزش های عملی در مراکز مهارت آموزی، شرایط را برای ورود کارآموز به بازار کار فراهم آورده و با ارائه خدمات مشاوره ای و همچنین با جذب اعتبارات دولتی و کمک به اعطای تسهیلات بانکی از مهارت آموزان این مراکز حمایت نماید.

نوشته های مرتبط

دیدگاه