مسؤول فنی گلخانه در واقع رابطی است بین گلخانه دار و علم روز دنیا

مسؤول فنی گلخانه در واقع رابطی است بین گلخانه دار و علم روز دنیا

مسؤول فنی واحدهای تولیدات گلخانه ای:

 مسؤول فنی گلخانه در واقع رابطی است بین گلخانه دار و علم روز دنیا

 مسؤول فنی واحد گلخانه ای در یزد، گفت: با وجود یک مسؤول فنی متخصص، یک گلخانه دار می تواند احساس امنیت از عملکرد محصول خود داشته باشد و در واقع مسؤول فنی رابطی بین گلخانه دار، کشاورز و علم روز دنیا است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، مهندس عماد نشاط در گفتگو با سنم،  به وظایف و کارکرد مسؤول فنی اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف مسؤول فنی کاهش هزینه های تولید در یک واحد گلخانه ای است و به عبارتی ارزش کار مسؤول فنی زمانی دیده می شود که با دانش خود راندمان تولید در واحد سطح گلخانه را افزایش دهد؛ که این امر نیز با شناخت دقیق وضعیت آب و خاک و نوع اسکلت گلخانه و بذر مصرفی و حتی شناخت ملزومات مورد نیاز گلخانه در هر زمان از رشد گیاه چه در مرحله کاشت، گل دهی و برداشت است.

 وی اظهار داشت: هنر مسؤول فنی پیش بینی موارد مورد نیاز گیاه، طی فصل رشد در واحد گلخانه ای است تا براساس آن پیش بینی، از خسارت کاهش عملکرد جلوگیری شود.

 این مسؤول فنی موفق افزود: دیگر هنر مسؤول فنی پیش بینی و جلوگیری از وقوع بیماری در واحد گلخانه ای؛ تا کشاورز در مرحله پیشیگیری جلوی کاهش عملکرد را بگیرد و نه در مرحله درمان.

 مهندس عماد نشاط به موارد مهمی که اکثر گلخانه داران باید به آن توجه داشته باشند اشاره کرد و تصریح کرد: در واقع اطلاعات جامع از نوع بذر و نشاء مصرفی، بستر شناسی و تحلیل وضعیت آب و خاک، پیش بینی میزان نیاز گیاه برای افزایش عملکرد محصول با توجه به شناخت دقیق و علمی آب و خاک منطقه کشت و نوع محصول کاشته شده می تواند نقطه عطفی در کمک به گلخانه دار و کشاورز در جهت افزایش (هم کمی و هم کیفی) محصول باشد.

 وی آنالیزدقیق و کامل خاک، آن هم قبل از کاشت محصول را یکی از مهم ترین اصول درگلخانه دانست و اظهار داشت: یکی از مهم ترین اصلی که متأسفانه در اکثر گلخانه های استان رعایت نشده است؛ آنالیز دقیق است چرا که با آنالیز کامل خاک، آب و وضعیت پوشش و سازه گلخانه  می توان یک برنامه جامع غذایی برای واحد گلخانه ای از قبل از وقوع خسارت به گلخانه پیاده کرد.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها