رعایت اصول مدیریت تغذیه و بهداشت آبزیان باعث کاهش ضریب تبدیل غذایی می گردد

رعایت اصول مدیریت تغذیه و بهداشت آبزیان باعث کاهش ضریب تبدیل غذایی می گردد

مسؤول فنی موفق حوزه شیلات و آبزیان:

 رعایت اصول مدیریت تغذیه و بهداشت آبزیان باعث کاهش ضریب تبدیل غذایی می گردد

 مسؤول فنی موفق واحد های پرورش شیلاتی گفت: با رعایت اصول بهینه مدیریت تغذیه و بهداشت آبزیان موفق به کاهش ضریب تبدیل و مصرف مکمل های افزودنی خوراک شده ایم.

 به گزارش پایگاه اطاع رسانی سنم، دکتر اوانی مسئول فنی موفق حوزه شیلات و آبزیان در استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با سنم اظهار داشت: با توجه به توسعه روز افزون صنعت آبزی پروری و نوسانات اقتصادی، حضور مسؤول فنی کارآمد و صاحب دانش فنی و مهندسی در طول دوره پرورش بسیار ضروری بوده و  پیشرفت و توسعه کمی و کیفی در این حوزه با نظارت مستقیم مدیر فنی در مزارع محقق می گردد.

 وی افزود: برای ارتقای بهره وری یک واحد تولیدی، مسؤول فنی موفق باید شناخت کامل از پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری از جمله اشراف کامل به گونه، اقلیم، کیفیت و کمیت گونه مورد پرورش داشته باشد.

 دکتر اوانی با اشاره به اهمیت تولید محصول با کیفیت و بازار پسند اذعان داشت: با رعایت اصول فنی و مدیریت تغذیه افزایش ایمنی سلولی و خونی، کاهش تلفات که از الویت مهم در تولید دانش محور بوده به دست آمده است.

 مسؤول فنی واحد های آبزی پروری در استان مازندران تصریح کرد: در واحد های تحت مدیریت با رعایت نکات فنی و استفاده از تکنولوژی نو علاوه بر افزایش عملکرد از ۲۰ به ۳۰ تن، موفق شدیم تا ۰.۲ ضریب تبدیل غذایی را کاهش داده و میزان مصرف مکمل های افزودنی خوراک و موارد غیر مورد نیاز را کاهش دهیم.

 دکتر اوانی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی به عنوان مرجع معرفی مسؤول فنی به واحدهای آبزی پروری با نظارت بر حسن اجرای وظایف می تواند احتیاجات کارشناسان از نظر دانشی و مهارتی را با برگزاری دوره های مهارتی و ارتباط با جامعه تحقیقاتی و دانشگاهی فراهم نماید.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها