اعمال ضوابط علمی و مهندسی توسط مسؤول فنی در واحد پرورشی موجب افزایش قابل توجه راندمان تولید شده است

اعمال ضوابط علمی و مهندسی توسط مسؤول فنی در واحد پرورشی موجب افزایش قابل توجه راندمان تولید شده است

مالک واحد پرورشی مرغ گوشتی در ماهیدشت:

اعمال ضوابط علمی و مهندسی توسط مسؤول فنی در واحد پرورشی موجب افزایش قابل توجه راندمان تولید شده است

مالک واحد پرورشی مرغ گوشتی در ماهیدشت استان کرمانشاه گفت: به کارگیری مشاوره های ارائه شده توسط مسؤول فنی و اعمال ضوابط علمی و مهندسی موجب افزایش قابل توجه راندمان تولید و بهره وری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، حمید رضا مرادی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سنم اظهار داشت: حضور مکرر و راهنمایی های به موقع مسؤول فنی موجب شد که میزان سوداوری واحد ما نسبت به قبل افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد چرا که با تجویز دستورات بهداشتی، تغذیه ای و حتی راهنمایی در خصوص زمان جوجه ریزی توسط مدیر فنی موجب شد در هر دوره حدود بیست تن خوراک صرفه جویی شده و میزان تلفات گله نیز کاهش قابل توجهی داشته باشد.

این پرورش دهنده موفق تصریح کرد: قبل از حضور مسؤول فنی، ما بر اساس تجربیات خود کار می کردیم، بعنوان مثال در هر دوره برای حدود ۱۸۰۰ قطعه قریب به ۱۰۰ تن دان مصرفی داشتیم که این مقدار به حمداله و کمک مسؤول فنی به حدود ۸۰ تن رسیده است.

وی افزود: از طرفی میزان تلفات این واحد قبلا بسیار سنگین بود و از ۲۵۰۰ قطعه تا ۱۸۰۰ قطعه تلفات داشتیم که خوشبختانه با حضور مسؤول فنی، تلفات به زیر ۱۰۰۰ قطعه در هر دوره رسیده است.

این فعال کشاورزی ضمن تقدیر از اقدامات سازمان نظام مهندسی در معرفی کارشناسان مجرب گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی می بایست بیش از پیش کارشناسان خبره و باتجربه را به واحدهای تولیدی معرفی نموده و در کلیه امور فنی کارشناسان و کار فرمایان در تعامل باشد.

وی ضمن استقبال از اجرای قرارداد سهم بری دانش از تولید در واحد خود خاطرنشان کرد: درخصوص نحوه قرارداد با کارشناس فنی اگر بصورتی باشد که کارشناس در میزان تولید سهم داشته باشد بسیار منطقی می باشد چراکه این نوع قراردادها موجب می شود هم کارفرما خیالش از بابت تلاش کارشناس درجهت بهبود تولید آسوده باشد و هم کارشناس درآمد بیشتری داشته باشد.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها