بکارگیری دانش و فناوری های جدید برای پشتیبانی از تولید کشاورزی از برنامه های مهم سازمان نظام مهندسی می باشد

رییس سازمان مرکزی در نشست مشترک با شرکت دانش بنیان تولید پهپادهای غیرنظامی:
بکارگیری دانش و فناوری های جدید برای پشتیبانی از تولید کشاورزی از برنامه های مهم سازمان نظام مهندسی می باشد

رییس سازمان مرکزی گفت: بکارگیری دانش و فناوری های جدید برای پشتیبانی از تولید کشاورزی از برنامه های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی می باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنم، شاهرخ رمضان نژاد در نشست مشترک با شرکت دانش بنیان تولید پهپادهای غیرنظامی که در محل سازمان مرکزی برگزار شد، با اشاره به اهمیت و اثربخشی بهره گیری از دانش و فناوری های جدید در عرصه های تولید کشاورزی اظهار داشت: تولید مقوله مهم و اساسی برای کشور بوده و توسعه اقتصاد و ارزش پولی هر کشوری به تولید وابسته می باشد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع تولید، ضروری است با به خدمت گرفتن دانش و وفناوری های جدید و اشاعه کاربرد آنها در بخش کشاورزی، پشتیبانی های لازم از تولید انجام شود.
رییس سازمان مرکزی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی به دنبال توسعه دانش و فناوری های جدید و مهندسی سازی فرآیند تولید می باشد، تصریح کرد: شناسایی و عمومیت بخشی کاربرد فناوری های جدید در کشاورزی با مشارکت اعضای سازمان از برنامه های اولویت دار این سازمان می باشد.
وی اظهار داشت: یکی از فناوری های جدید که کاربرد فراوانی در عرصه کشاورزی دارد، پهپادها می باشند که با بکارگیری آنها در انجام عملیات کشاورزی از قبیل؛ سم پاشی، آبیاری، بذرپاشی، مه پاشی، تغذیه در استخرهای پرورش ماهی و … ضمن کاهش هزینه های تولید، کاهش قابل در توجه در مصرف آب و سموم کشاورزی اتفاق می افتد.
رمضان نژاد با اشاره ظرفیت سازی انجام شده در این سازمان برای اشاعه دانش و توسعه فناوی های جدید، گفت: مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی به عنوان یک نهاد غیردولتی، آمادگی دارند به عنوان عوامل فروش و عرضه دانش و فناوری های جدید، زمینه عمومیت بخشی کاربرد این فناوری های جدید در بخش کشاورزی را فراهم نمایند.
شایان ذکر است در این نشست مقرر شد با تشکیل کارگروه تخصصی نسبت به هماهنگی و تسهیل استفاده از این فناوری در کشاورزی اقدامات لازم مورد پیگیری قرار گیرد.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها