با گذراندن دوره مهارت آموزی در مرکز مهارت آموزی و توان افزایی موفق به راه اندازی واحد تولیدی پرورش ماهی شدم

مهارت آموز مرکز توان افزایی و مهارت آموزی همکار سازمان:

با گذراندن دوره مهارت آموزی در مرکز مهارت آموزی و توان افزایی موفق به راه اندازی واحد تولیدی پرورش ماهی شدم

مهارت آموز مرکز توان افزایی و مهارت آموزی پرورش ماهیان زینتی گفت: پس از گذراندن دوره مهارت آموزی چهار ماهه و استفاده از تجارب تولیدکننده در مرکز توان افزایی و مهارت آموزی همکار سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم، یک واحد کوچک پرورش ماهی راه اندازی نموده و در حال توسعه آن می باشم.

به گزارش روابط عمومی سنم استان قم، مهندس محمدعرفان باقریان در مصاحبه اختصاصی با سنم گفت: با توجه به این که پرورش ماهی امری است که نیاز به توانمندی بالا و تجربه کافی برای بازدهی بصرفه و موفق دارد، آموزش های تئوری و دانشگاهی به هیچ عنوان برای راه اندازی یک واحد تولیدی کافی نمی باشد.

وی افزود: خوشبختانه با وجود مراکز مهارت آموزی و توان افزایی سازمان نظام مهندسی این خلا پر شده و با استفاده از فرصت ایجادشده برای کارآموز در واحد تولیدی و آشنایی نزدیک با مسائل و مشکلات تولید و استفاده از تجارب تولیدکننده، توانایی، مهارت و جسارت لازم برای شروع کسب و کار در کارآموز ایجاد می شود.

وی آموزش های ارائه شده در مرکز مهارت آموزی شهید مومنی نژاد را بسیار مطلوب و کاربردی ارزیابی کرد و افزود: با استفاده از نکات کلیدی که در این مرکز آموزش دیدم توانستم جلوی ضررهای کلان در تولید را بگیرم و با دید باز و با کمترین هزینه به امر تولید بپردازم.

باقریان درخصوص نحوه همکاری مرکز با کارآموز اظهار داشت: در این مرکز علاوه بر آموزش، فروش بچه ماهیان زینتی به کارآموزان جهت پرورش، تضمین خرید و همچنین تامین نهاده و دارو نیز انجام می شود.

این مهارت آموز موفق در مورد راه اندازی واحد خود گفت: بعد از گذراندن دوره مهارت آموزی، اقدام به راه‌اندازی یک سالن کوچک نموده و در حال توسعه آن هستم و در حال حاضر با گذشت یکسال از شروع کار موفق شدیم با تکثیر برخی ماهیان از خرید بچه ماهی بی نیاز شده و تولیدات خود را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان دانش آموخته علاقمند به کار تولید، از مسئولین انتظار دارد با اعطای تسهیلات و کوتاه کردن دست واسطه ها به امر اشتغال مولد جوانان کمک کرده و بستر مناسب جهت تامین نهاده های تولید و داروهای مورد نیاز جهت حمایت از تولیدکننده را فراهم آورند.

نوشته های مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها